Помилки у виборі професії
1.НЕВМІННЯ/НЕБАЖАННЯ РОЗІБРАТИСЯ У СВОЇХ ОСОБИСТИХ ЯКОСТЯХ (НАХИЛАХ, ЗДІБНОСТЯХ, МОТИВАХ).
Розібратися у собі вам допоможуть профконсультанти, батьки, вчителі, друзі, психологічні тести, статті та публікації на тему популярної психології.
2.НЕЗНАННЯ/НЕДООЦІНЮВАННЯ СВОЇХ ФІЗИЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ, СУТТЄВИХ ПРИ ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ.
Існують професії, які можуть бути вам протипоказані, так як вони можуть погіршити стан вашого здоров’я.
3.ЗАХОПЛЕННЯ ТІЛЬКИ ЗОВНІШНЬОЮ ЧИ ЯКОЮ-НЕБУДЬ ОКРЕМОЮ СТОРОНОЮ ПРОФЕСІЇ.
За легкістю, з якою актор створює на сцені образ, стоїть наполеглива щоденна праця. А журналісти не завжди виступають у телепередачах. Частіше вони опрацьовують велику кількість інформації, архівів, розмовляють з десятками людей, перед тим як підготувати 10-хвилинне повідомлення, яке до того ж озвучить хтось інший (диктор на телебаченні).
4.ОТОТОЖНЕННЯ ШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРЕДМЕТУ З ПРОФЕСІЄЮ ЧИ ПОГАНЕ РОЗРІЗНЕННЯ ЦИХ ПОНЯТЬ.
При виборі професії потрібно враховувати, які реальні заняття і професії за цим предметом стоять. Професій існує набагато більше, ніж шкільних предметів. Професії зазвичай можуть бути асоційовані з декількома шкільними предметами.
5.ПЕРЕНЕСЕННЯ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДИНИ, ПРЕДСТАВНИКА ТІЄЇ ЧИ ІНШОЇ ПРОФЕСІЇ, НА САМУ ПРОФЕСІЮ.
Не слід вибирати професію тільки тому, що подобається чи не подобається людина, яка займається даним видом діяльності.
6.ЗАСТАРІЛЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ЗМІСТ І ХАРАКТЕР ПРАЦІ У СФЕРІ МАТЕРІАЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА.
У всі професії, найперше у робітничі, впроваджується складна та цікава техніка, нові технології, підвищується культура праці. Комп’ютер впроваджується у всі сфери діяльності.
7.ВИБІР ПРОФЕСІЇ ПІД ВПЛИВОМ ДРУЗІВ (ЗА КОМПАНІЮ).
Професію ми вибираємо за своїм “смаком” і “розміром” так само, як одяг і взуття. Порівняйте себе з друзями, а не сліпо повторюйте.
8.СТЕРЕОТИПИ ПРО ПРЕСТИЖНІСТЬ ПРОФЕСІЇ.
Деякі важливі для суспільства професії вважають негідними, непрестижними (наприклад, сміттяр). Економіст чи психолог не є кориснішими для суспільства, ніж хімік чи слюсар. Престижність професії має враховуватися, але після врахування ваших інтересів, нахилів і здібностей.
9.ОРІЄНТАЦІЯ ВІДРАЗУ НА ПРОФЕСІЇ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ.
Вчений, космонавт, дипломат, пілот, військовий стратег та ін. і нехтування деякими важливими для народного господарства професіями.
10.НЕЗНАННЯ ОСНОВНИХ ДІЙ, ОПЕРАЦІЙ ТА ЇХ ПОРЯДКУ ПРИ ВИРІШЕННІ, ОБМІРКУВАННІ ЗАВДАННЯ ПРИ ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ.
Розробіть для себе власний план-список необхідних для вибору професії дій. До нього можуть бути включені: аналіз пропозицій на ринку освіти, аналіз попиту на ринку праці, об’єктивна оцінка своїх здібностей, нахилів, знань тощо. Визначте, що необхідно знати, співставити, порівняти, зважити, обираючи професію
1.НЕВМІННЯ/НЕБАЖАННЯ РОЗІБРАТИСЯ У СВОЇХ ОСОБИСТИХ ЯКОСТЯХ (НАХИЛАХ, ЗДІБНОСТЯХ, МОТИВАХ).
Розібратися у собі вам допоможуть профконсультанти, батьки, вчителі, друзі, психологічні тести, статті та публікації на тему популярної психології.
2.НЕЗНАННЯ/НЕДООЦІНЮВАННЯ СВОЇХ ФІЗИЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ, СУТТЄВИХ ПРИ ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ.
Існують професії, які можуть бути вам протипоказані, так як вони можуть погіршити стан вашого здоров’я.
3.ЗАХОПЛЕННЯ ТІЛЬКИ ЗОВНІШНЬОЮ ЧИ ЯКОЮ-НЕБУДЬ ОКРЕМОЮ СТОРОНОЮ ПРОФЕСІЇ.
За легкістю, з якою актор створює на сцені образ, стоїть наполеглива щоденна праця. А журналісти не завжди виступають у телепередачах. Частіше вони опрацьовують велику кількість інформації, архівів, розмовляють з десятками людей, перед тим як підготувати 10-хвилинне повідомлення, яке до того ж озвучить хтось інший (диктор на телебаченні).
4.ОТОТОЖНЕННЯ ШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРЕДМЕТУ З ПРОФЕСІЄЮ ЧИ ПОГАНЕ РОЗРІЗНЕННЯ ЦИХ ПОНЯТЬ.
При виборі професії потрібно враховувати, які реальні заняття і професії за цим предметом стоять. Професій існує набагато більше, ніж шкільних предметів. Професії зазвичай можуть бути асоційовані з декількома шкільними предметами.
5.ПЕРЕНЕСЕННЯ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДИНИ, ПРЕДСТАВНИКА ТІЄЇ ЧИ ІНШОЇ ПРОФЕСІЇ, НА САМУ ПРОФЕСІЮ.
Не слід вибирати професію тільки тому, що подобається чи не подобається людина, яка займається даним видом діяльності.
6.ЗАСТАРІЛЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ЗМІСТ І ХАРАКТЕР ПРАЦІ У СФЕРІ МАТЕРІАЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА.
У всі професії, найперше у робітничі, впроваджується складна та цікава техніка, нові технології, підвищується культура праці. Комп’ютер впроваджується у всі сфери діяльності.
7.ВИБІР ПРОФЕСІЇ ПІД ВПЛИВОМ ДРУЗІВ (ЗА КОМПАНІЮ).
Професію ми вибираємо за своїм “смаком” і “розміром” так само, як одяг і взуття. Порівняйте себе з друзями, а не сліпо повторюйте.
8.СТЕРЕОТИПИ ПРО ПРЕСТИЖНІСТЬ ПРОФЕСІЇ.
Деякі важливі для суспільства професії вважають негідними, непрестижними (наприклад, сміттяр). Економіст чи психолог не є кориснішими для суспільства, ніж хімік чи слюсар. Престижність професії має враховуватися, але після врахування ваших інтересів, нахилів і здібностей.
9.ОРІЄНТАЦІЯ ВІДРАЗУ НА ПРОФЕСІЇ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ.
Вчений, космонавт, дипломат, пілот, військовий стратег та ін. і нехтування деякими важливими для народного господарства професіями.
10.НЕЗНАННЯ ОСНОВНИХ ДІЙ, ОПЕРАЦІЙ ТА ЇХ ПОРЯДКУ ПРИ ВИРІШЕННІ, ОБМІРКУВАННІ ЗАВДАННЯ ПРИ ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ.
Розробіть для себе власний план-список необхідних для вибору професії дій. До нього можуть бути включені: аналіз пропозицій на ринку освіти, аналіз попиту на ринку праці, об’єктивна оцінка своїх здібностей, нахилів, знань тощо. Визначте, що необхідно знати, співставити, порівняти, зважити, обираючи професію
Комментарии
Отправить комментарий